SPRAWOZDANIE OPISOWE
Z WYKONANIA DOCHODÓW I WYDATKÓW BUDŻETU
W PLACÓWKACH OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH
ZA 2017 R. DOTACJE
Rozdział 80101
Wszystkie szkoły podstawowe otrzymały z budżetu państwa dotację celową na sfinanso-wanie wyposażenia gabinetów profilaktyki zdrowotnej. Dotacja została zrealizowana
w 98,8 %.
Szkoła Podstawowa Nr 17 otrzymała z budżetu państwa dotację celową na dofinansowanie zakupu nowości wydawniczych /książek niebędących podręcznikami/, do biblioteki szkolnej. Dotacja została zrealizowana w 100 %.
W ramach zadań zleconych szkoły otrzymały środki na wyposażenie w podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe. Dotacja została wykorzystana w 96,8 %.
Szkoły otrzymały również dotację celową na zakup tablic interaktywnych. Środki wykorzystano w 100 %.
Rozdział 80103
Szkoły, które mają w swojej strukturze oddziały zerówkowe: SP Nr 14, 17 i 37 otrzymały
z budżetu państwa dotację celową na dofinansowanie zadań w zakresie wychowania przedszkolnego z przeznaczeniem na pokrycie wynagrodzeń i ich pochodnych w kwocie
zł 6.690. Środki zostały wykorzystane w 90 % w wysokości zł 6.022.
Rozdział 80110
Szkoły otrzymały z budżetu państwa dotację celową na dofinansowanie zakupu nowości wydawniczych /książek niebędących podręcznikami/, do biblioteki szkolnej. Dotacja została zrealizowana w 100 %.
W ramach zadań zleconych szkoły otrzymały środki na wyposażenie w podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe. Dotacja została wykorzystana w 90,2 %.
Rozdział 80150
W ramach zadań zleconych szkoła otrzymała środki na wyposażenie w podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe. Dotacja została wykorzystana w 72,5 %.
Rozdział 85415
Szkoły otrzymały środki z budżetu państwa na udzielenie pomocy finansowej uczniom na zakup podręczników. Plan w łącznej wysokości w kwocie zł 46.415 został zrealizowany
w 56,5 %, tj. w kwocie zł 26.249,71.
ŚWIADCZENIA NA RZECZ OSÓB FIZYCZNYCH
Rozdział 80101 - plan roczny w wysokości zł 106.933,- zrealizowano w 95,2 %, tj.
w kwocie zł 101.825,21, zgodnie z faktycznym zapotrzebowaniem na pomoc zdrowotną dla nauczycieli zł 62.295,38, odprawę pośmiertną w kwocie zł 7.146,98 i świadczenia BHP
zł 32.382,85;
Rozdział 80103 - plan roczny w wysokości zł 550,- został zrealizowany w 76,1 % w kwocie
zł 422,98, na pomoc zdrowotną zł 231,98 i świadczenia BHP zł 191;
Rozdział 80110 - plan roczny w wysokości zł 70.542,- zrealizowano w 99,2 %, tj. w kwocie zł 69.996,83, zgodnie z faktycznymi potrzebami na pomoc zdrowotną dla nauczycieli
zł 19.436,00, odprawę pośmiertną w kwocie zł 37.788,00 i świadczenia BHP zł 12.772,83;
Rozdział 80146 – plan roczny w wysokości zł 503,- zrealizowano w 22,1 % w kwocie zł 111,00 na świadczenia BHP;
Rozdział 80148 – plan roczny w wysokości zł 48.837,- zrealizowano w 80,1 %, tj. w kwocie zł 39.128,27 na świadczenia BHP zł 10.922,58 i wyżywienie personelu zł 28.205,69;
WYNAGRODZENIA I POCHODNE OD WYNAGRODZEŃ
Rozdział 80101 - plan roczny w wysokości zł 37.958.244,- zrealizowano w 99 %, tj.
w kwocie zł 37.576.540,88;
kwota wypłaconych nagród jubileuszowych – zł 565.840,83
kwota wypłaconych odpraw emerytalnych – zł 159.818,57
Rozdział 80103 - plan roczny /bez części pokrytej przez dotację celową z budżetu państwa/ w wysokości zł 319.040,- zrealizowano w 97,3 %, tj. w kwocie zł 310.278,68;
kwota wypłaconych nagród jubileuszowych – zł 7.557,60
kwota wypłaconych odpraw emerytalnych - zł 11.336,40
Rozdział 80110 - plan roczny w wysokości zł 18.828.593,- zrealizowano w 99,6 %, tj.
w kwocie zł 18.760.772,59,
kwota wypłaconych nagród jubileuszowych – zł 188.321,05
kwota wypłaconych odpraw emerytalnych – zł 115.998,29
Rozdział 80146 - plan roczny w wysokości zł 314.377,- zrealizowano w 98,7 %, tj.
w kwocie zł 310.147,74.
Rozdział 80148 – plan roczny w wysokości zł 3.091.563,- zrealizowano w 97,5 %, tj.
w kwocie zł 3.015.588,95;
kwota wypłaconych nagród jubileuszowych – zł 15.833,55
Rozdział 80150 – plan roczny w wysokości zł 14.254.064,- zrealizowano w 100 %, tj.
w kwocie zł 14.248.204,71;
Rozdział 80195 - plan roczny w wysokości zł 11.700,- został zrealizowany w 100 %
przez Szkołę Podstawową Nr 25 na organizację zajęć wychowawczo-profilaktycznych oraz organizację czasu wolnego młodzieży, która po lekcjach w szkole nie ma w dzielnicy żadnego zajęcia odpowiadającego zainteresowaniom i oczekiwaniom młodych ludzi;
Rozdział 85154 – plan roczny w wysokości zł 8.800,- zrealizowano w 98,3 %, tj. w kwocie
zł 8.649,50 na realizację programu socjoterapeutycznego dla dzieci i młodzieży;
- plan roczny w wysokości zł 665,- wykonano w 100 % na programy autorskie w zakresie działalności profilaktycznej i wychowawczej dla dzieci i młodzieży ze środowisk zagrożonych;
Rozdział 90002 – plan roczny w wysokości zł 347.994,- zrealizowano w 100 %, tj. w kwocie
zł 347.939,81;
Rozdział 92195 – plan roczny w wysokości zł 3.400,- zrealizowano w 100 %;
Rozdział 92605 – plan roczny w wysokości zł 2.700,- zrealizowano w 100 %.
WYDATKI BIEŻĄCE
Rozdział 75075 - plan roczny w wysokości zł 83.461,- zrealizowano w 97%, tj.
w kwocie zł 80.957,80; środki wydatkowano na różne formy współpracy z zagranicą;
Rozdział 80101 - plan roczny w wysokości zł 8.310.780 zrealizowano w 97,8 %,tj. w kwocie zł 8.124.069,43.
Rozdział 80103 - plan roczny w wysokości zł 56.671,- zrealizowano w 92,3 %, tj. w kwocie
zł 52.301,58.
Rozdział 80110 - plan roczny w wysokości zł 3.628.910,- zrealizowano w 98,1 %, tj.
w kwocie zł 3.559.823,14.
Rozdział 80146 - plan roczny w wysokości zł 396.183,- zrealizowano w 95,2 %, tj. w kwocie zł 377.184,59.
Rozdział 80148 – plan roczny w wysokości zł 3.438.539,- zrealizowano w 92 %, tj. w kwocie zł 3.164.528,47.
Najniższe wykonanie wystąpiło w paragrafie 4220 – zakup środków żywności (93,1 %), zgodnie z faktycznie zebranymi dochodami na ten cel i w paragrafie 4210 – zakup wyposażenia (75,9 %), którego wykonanie uzależnione jest od osiągniętych opłat za koszty przygotowania posiłków zbieranych od nie uczniów.
Rozdział 80150 – plan roczny w wysokości zł 13.860,- został zrealizowany w 100 %.
Rozdział 80195 - plan roczny w wysokości zł 300,- został zrealizowany w 100 %
przez Szkołę Podstawową Nr 25 na organizację zajęć wychowawczo-profilaktycznych oraz organizację czasu wolnego młodzieży, która po lekcjach w szkole nie ma w dzielnicy żadnego zajęcia odpowiadającego zainteresowaniom i oczekiwaniom młodych ludzi;
Rozdział 85153 – plan roczny w wysokości zł 48.324,- zrealizowano w 100 %,na kampanie profilaktyczno-edukacyjne na zwalczanie narkomanii;
Rozdział 85154 – plan roczny w wysokości zł 53.561,- zrealizowano w 99,6 %, tj. w kwocie zł 53.362,87 na działania profilaktyczne dla dzieci i młodzieży ze środowisk zagrożonych;
Rozdział 85412 – plan roczny w wysokości zł 250.360,- zrealizowano w 96,2 % na dofinansowanie wyjazdów uczniów na zieloną szkołę, na organizację rajdu chorzowskich szkół i Beskidzkiego rajdu uczniowskiego.
Rozdział 92195 – plan roczny w wysokości zł 87.566,- zrealizowano w 99,9 % na realizację programów w zakresie kultury;
Rozdział 92605 – plan roczny w wysokości zł 78.990,- zrealizowano w 99,3 %, tj.
w kwocie zł 78.449,56 na realizację programów w zakresie sportu, zakup sprzętu sportowego przez placówki oświatowe i organizację spartakiady przedszkolaków.
WYDATKI MAJĄTKOWE
SPRAWOZDANIE ZE STANU REALIZACJI ZADANIA INWESTYCYJNEGO
ZA 2017 rok – zestawienie zbiorcze rozdziału 80101
1. Nazwa zadania: wg tabeli
2. Numer zadania:
3. Jednostka odpowiedzialna za realizację zadania lub koordynujące wykonanie
przedsięwzięcia: wg tabeli
4. Poniesione wydatki:
Placówka Nazwa zadania § Sposób finansowania Plan pierwotny Plan po zmianach Wykonanie % wykonania
SP Nr
1 Kserokopiarka
6060
środki budżetowe 6.000
6.000,00
SP Nr
2
Adaptacja pomieszczeń w związku z reformą oświatową – zadanie nr 024083 6050
środki budżetowe 222.018,07 75.500,00 34,0 %
SP Nr
13
Adaptacja pomieszczeń w związku z reformą oświatową 6050
środki budżetowe 16.360,00 16.359,00 100,0 %
SP Nr
18
Adaptacja pomieszczeń w związku z reformą oświatową 6050
środki budżetowe 17.206,00 17.197,10 93,3 %
SP Nr 22 Adaptacja pomieszczeń w związku z reformą oświatową 6050 środki budżetowe 3.690,00 3.690,00 100,0 %
SP Nr 29 Zestaw komputerowy 6060 środki budżetowe 4.000
SP Nr 32 Kserokopiarka 6060 środki
budżetowe 5.500 5.500,00 5.500,00 100,0 %
SP Nr 38 Zmywarka do naczyń 6060 środki
budżetowe 5.000,00 5.000,00 100,0 %
ZSS Nr 1 Pompa i urządzenie sterujące na basem 6060 środki budżetowe 5.000
5.000
ZSI Adaptacja pomieszczeń w związku z reformą oświatową 6050 środki
budżetowe 14.946,00 14.945,14 100,0 %
Razem:
25.500
290.720,07
138.191,24
45,1 %
5. Powody zmiany planu finansowego i ewentualny wpływ na zakres rzeczowy:
Zwiększenia w trakcie roku spowodowane zostały z adaptacją pomieszczeń w związku
z reformą oświatową. Pozostałe zwiększenia były zgodne z bieżącymi potrzebami szkół
w ramach wymiany starego na nowy sprzęt lub sprostaniu wymagań wynikających
z obowiązujących przepisów.
6. Zrealizowany zakres rzeczowy zadania oraz opis realizacji zadania: wg tabeli
7. Niewykonany zakres rzeczowy zadania:
SP Nr 1 – nie było potrzeby zakupu nowej kserokopiarki; plan założono na wypadek
awarii starej;
SP Nr 2 – zadanie nie zostało w pełni zrealizowane w związku z panującymi warunkami
atmosferycznymi, utrudniającymi prace budowlane;
SP Nr 29 – środki zostały przesunięte na § 4240 na zakup wyposażenia do pracowni
dydaktycznych dla uczniów;
ZSSP Nr 1 – środki zostały przesunięte na § 4260 – zakup energii.
8. Stopień realizacji zadania jednorocznego: wg tabeli
SPRAWOZDANIE ZE STANU REALIZACJI ZADANIA INWESTYCYJNEGO
ZA 2017 rok – zestawienie zbiorcze rozdziału 80110
1. Nazwa zadania: wg tabeli
2. Numer zadania:
3. Jednostka odpowiedzialna za realizację zadania lub koordynujące wykonanie
przedsięwzięcia: wg tabeli
4. Poniesione wydatki:
Placówka Nazwa zadania § Sposób finansowania Plan pierwotny Plan po zmianach Wykonanie %
wykonania
Gim Nr 8 Adaptacja pomieszczeń w związku z reformą oświatową 6060 Środki budżetowe 22.764 22.763,13 100,0 %
Gim Nr 10 Klimatyzator 6060 Środki budżetowe 4.500 5.043 5.043,00 100,0 %
AZSO Nr 2
Adaptacja pomieszczeń w związku z reformą oświatową 6060 Środki budżetowe 166.765 166.752,27 100,0 %
ZSSP Nr 2 Klimatyzator 6060 Środki budżetowe 4.696 4.695,57 100,0 %
Razem
4.500 32.503
32.501,70 100,0 %
5. Powody zmiany planu finansowego i ewentualny wpływ na zakres rzeczowy:
Zwiększenia w trakcie roku spowodowane zostały z adaptacją pomieszczeń w związku
z reformą oświatową.
6. Zrealizowany zakres rzeczowy zadania oraz opis realizacji zadania: wg tabeli
7. Niewykonany zakres rzeczowy zadania:
8. Stopień realizacji zadania jednorocznego: wg tabeli
SPRAWOZDANIE ZE STANU REALIZACJI ZADANIA INWESTYCYJNEGO
ZA 2017 rok – zestawienie zbiorcze rozdziału 80148
1. Nazwa zadania: wg tabel
2. Numer zadania:
3. Jednostka odpowiedzialna za realizację zadania lub koordynujące wykonanie
przedsięwzięcia: wg tabeli
4. Poniesione wydatki:
Placówka Nazwa zadania § Sposób finansowania Plan pierwotny Plan po zmianach Wykonanie % wykonania
SP Nr
10 Obieraczka do ziemniaków 6060 Środki budżetowe 6.000 6.000 5.596,10 100,0 %
SP Nr
12 Modernizacja wyciągu w kuchni 6050 Środki budżetowe 9.974 9.974 9.953,27 100,0 %
SP Nr
14 Zmywarka do naczyń 6060 Środki budżetowe 6.482 6.482 6.400,00 100,0 %
SP Nr
24 Piec konwekcyjno – parowy 6060 Środki budżetowe 18.450
SP Nr
25 Zmywarka z wyparzaczem 6060 Środki budżetowe 9.640
9.640
9.638,28 100,0 %
SP Nr
34 Robot wieloczynnościowy 6060 Środki budżetowe 8.000
8.000 7.000,00 87,5 %
SP Nr
37 Robot planetarny
Obieraczka do ziemniaków 6060 Środki budżetowe 5.675
5.902 5.675
5.902 5.675,00
5.895,00 100,0 %
99,9 %
ZSS Nr 1 Patelnia elektryczna 6060 Środki budżetowe 5.000 4.851 4.850,41 100,0 %
ZSSP Nr 3 Obieraczka do ziemniaków 6060 Środki budżetowe 5.000 5.000 4.946,57 98,9 %
ZSO Nr 2 Kotleciarka 6060 Środki budżetowe 7.400 7.478 7.477,72 100,0 %
Razem:
75.123
56.524
55.008,06
97,3 %
5. Powody zmiany planu finansowego i ewentualny wpływ na zakres rzeczowy:
SP Nr 24 – środki zostały przesunięte na zakup pracowni fizyko-chemicznej.
6. Zrealizowany zakres rzeczowy zadania oraz opis realizacji zadania: wg tabeli
7. Niewykonany zakres rzeczowy zadania:
8. Stopień realizacji zadania jednorocznego: wg tabeli
REALIZACJA PROJEKTÓW Z UDZIAŁEM ŚRODKÓW POMOCOWYCH
Wykaz szkół realizujących projekty wg numerów zadań w 2017 r.:
Szkoła Podstawowa Nr 1 zadanie nr: 009175
Szkoła Podstawowa Nr 2 zadanie nr: 009156
Szkoła Podstawowa Nr 10 zadanie nr: 009175
Szkoła Podstawowa Nr 15 zadanie nr: 009175
Szkoła Podstawowa Nr 18 zadanie nr: 009162
Szkoła Podstawowa Nr 22 zadanie nr: 009175
Szkoła Podstawowa Nr 37 zadanie nr: 009165
Szkoła Podstawowa Nr 37 zadanie nr: 009178
Szkoła Podstawowa Nr 39 zadanie nr: 009175
Szkoła Podstawowa Nr 10 zrealizowała zadanie nr: 009175 w ramach realizacji projektu polsko-niemieckiej szkolnej wymiany młodzieży Chorzów – Sittensen.
Sprawozdania z realizacji projektów szkoły sporządziły indywidualnie i stanowią załączniki
w formie papierowej do niniejszego opracowania.
REALIZACJA DOCHODÓW
Rozdział 80101
W ramach dochodów odprowadzanych do gminy, szkoły podstawowe za 2017 r. zrealizowały zł 110.225,89, tj. 85,2 % planu, z czego:
- par. 0610 – wpływy z opłat egzaminacyjnych oraz opłat za wydawanie świadectw,
dyplomów, zaświadczeń, certyfikatów i ich duplikatów – w kwocie zł 261,- bez planu;
- par. 0640 – wpływy z tytułu zwrotu kosztów upomnień za niedopełnienie obowiązku
szkolnego - w kwocie zł 23,20 bez planu;
- par. 0690 - odpłatność za wydawanie kopii legitymacji szkolnych – 2.652,00 zł,
tj. 67,9 % planu,
- par. 0750 - dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych - czynsze za
mieszkania w szkołach - zł 7.723,24, tj. 96,9 % planu,
- par. 0870 - wpływy ze sprzedaży składników majątkowych – sprzedaż złomu w kwocie
zł 62.586,00 , tj. 76,2 % planu,
- par. 0940 - wpływy z rozliczeń/zwrotów z lat ubiegłych – w kwocie zł 6.557,97 bez planu,
- par. 0950 – wpływy z tytułu kar i odszkodowań wynikających z umów – w kwocie zł 340,00,
tj. 200 % planu,
- par. 0970 – wpływy z różnych dochodów – razem wykonanie wyniosło zł 30.082,42, tj.
85,2 % planu, z czego:
* zł 10.612,49 wpływy za media z racji użytkowania mieszkania w szkołach,
* zł 10.349,00 prowizja płatnika za terminowe odprowadzanie podatku dochodowego,
* zł 1.265,56 korekty faktur za gaz z PGNiG, dotyczące zużyć 2016 r.
* zł 2.978,38 zwroty z ZUS z tytułu rozliczenia konta składek
* zł 4.171,19 wpłaty uczniów za zagubione podręczniki szkolne
* zł 705,80 odprowadzenie podatku vat z tytułu rozliczenia
Rozdział 80110
W ramach dochodów odprowadzanych do gminy, gimnazja w 2017 r. zrealizowały
zł 18.773,16, tj. 94,3 % planu, z czego:
- par. 0610 – wpływy z opłat egzaminacyjnych oraz opłat za wydawanie świadectw,
dyplomów, zaświadczeń, certyfikatów i ich duplikatów – w kwocie zł 339,- bez planu;
- par. 0640 – wpływy z tytułu zwrotu kosztów upomnień za niedopełnienie obowiązku
szkolnego - w kwocie zł 11,60 bez planu;
- par. 0690 - odpłatność za wydawanie kopii legitymacji szkolnych – 1.674,00 zł,
tj. 73,4 % planu,
- par. 0750 - dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych - czynsze za
mieszkania w szkołach - zł 8.189,69, tj. 62,3 % planu,
- par. 0830 – wpływy z usług – błędnie wykazany wpływ, zamiast w rozdziale 80148,
- par. 0940 - wpływy z rozliczeń/zwrotów z lat ubiegłych zł 1.174,44 bez planu,
- par. 0970 – wpływy z różnych dochodów – wykonanie wyniosło zł 7.220,37, tj.
161,1 %, z czego:
* zł 3.676,00 prowizja płatnika,
* zł 2.392,82 zwroty z ZUS z tytułu rozliczenia konta składek
* zł 346,60 wpłaty uczniów za zagubione i zniszczone podręczniki,
* zł 804,95 wpływy za media z racji użytkowania mieszkania w szkole.
- par. 2910 – wpływy ze zwrotu dotacji – wykonanie wyniosło zł 116,00 bez planu;
zwrot niewykorzystanej dotacji za podręczniki w Gim Nr 5.
Rozdział 80148
W ramach dochodów odprowadzanych do gminy, szkoły za 2017 r. zrealizowały
zł 2.437.554,61 tj. 82,4 % planu, z czego:
- § 0690 koszty przygotowania posiłków płatne zł 166.761,61 tj. 73,2 % planu
przez nieuczniów
- § 0830 wpływy z usług odpowiadające „wsadowi zł 2.270.364,23 tj. 84,0 % planu
do kotła”
- § 0920 pozostałe odsetki zł 423,77 bez planu
- § 0940 wpływy z rozliczeń z lat ubiegłych zł 5,00 bez planu
WYDZIELONE RACHUNKI DOCHODÓW
Wydzielone rachunki dochodów posiadają n/w placówki:
1/ Szkoła Podstawowa Nr 1
2/ Szkoła Podstawowa Nr 12
3/ Szkoła Podstawowa Nr 13
4/ Szkoła Podstawowa Nr 14
5/ Szkoła Podstawowa Nr 15
6/ Szkoła Podstawowa Nr 17
7/ Szkoła Podstawowa Nr 24
8/ Szkoła Podstawowa Nr 25
9/ Szkoła Podstawowa Nr 29
10/ Szkoła Podstawowa Nr 32
11/ Szkoła Podstawowa Nr 34
12/ Szkoła Podstawowa Nr 37
13/ Zespół Szkół Sportowych Nr 1 do 31.08.2017 r.
14/ Zespół Szkół Sportowych Nr 2 do 31.08.2017 r.
15/ Zespół Szkół Integracyjnych do 31.08.2017 r.
16/ Gimnazjum Nr 1 do 31.08.2017 r.
17/ Gimnazjum Nr 2 do 31.08.2017 r.
18/ Gimnazjum Nr 4 do 31.08.2017 r.
19/ Gimnazjum Nr 5 do 31.08.2017 r.
20/ Gimnazjum Nr 8 do 31.08.2017 r.
21/ Gimnazjum Nr 10 do 31.08.2017 r.
22/ Szkoła Podstawowa Nr 2 od 01.09.2017 r.
23/ Szkoła Podstawowa Nr 5 od 01.09.2017 r.
24/ Szkoła Podstawowa Nr 10 od 01.09.2017 r.
25/ Szkoła Podstawowa Nr 18 od 01.09.2017 r.
26/ Szkoła Podstawowa Nr 21 od 01.09.2017 r.
27/ Szkoła Podstawowa Nr 22 od 01.09.2017 r.
28/ Szkoła Podstawowa Nr 38 od 01.09.2017 r.
29/ Szkoła Podstawowa Nr 39 od 01.09.2017 r.
Rozdział 80101
Uzyskane dochody określone w art. 223 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy o finansach publicznych:
1/ darowizny w postaci pieniężnej na rzecz jednostek budżetowych zrealizowano zgodnie
z zapisami w akcie darowizny
- SP Nr 1 zł 3.000,- na zakup zestawu edukacyjnego do nauki programowania,
- SP Nr 2 zł 1.000,- na zakup pomocy dydaktycznych do klas I,
- SP Nr 39 zł 5.000,- na bieżącą działalność szkoły.
2/ odszkodowania za uszkodzone mienie będące w zarządzie placówek wykorzystane
zostały na odtworzenie poniesionych strat w kwocie:
SP Nr 12 zł 2.333,60
SP Nr 13 zł 2.893,01
SP Nr 14 zł 1 176,14
SP Nr 25 zł 2.567,67
SP Nr 29 zł 1.652,68
SP Nr 32 zł 4.546,30
SP Nr 34 zł 21.215,49
Uzyskane dochody określone w uchwale Rady Miasta Nr LIII/1019/10 z dnia 28 października 2010 r. oraz uchwały Rady Miasta Nr III/11/10 z dnia 30 grudnia 2010 r. w sprawie określenia jednostek budżetowych gromadzących dochody na wydzielonym rachunku bankowym, źródeł tych dochodów i ich przeznaczenia oraz sposobu i trybu sporządzania planu finansowego dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku i wydatków nimi finansowanych, dokonywania zmian w planie oraz ich zatwierdzania, zostały wykorzystane na sfinansowanie wydatków bieżących mających na celu poprawę warunków realizacji ustawowych i statutowych zadań jednostek budżetowych i poprawę standardu usług, na przeprowadzanie remontów użytkowanego mienia oraz na finansowanie wydatków bieżących, w szczególności wydatków związanych z zakupem materiałów i wyposażenia,
mediów, usług remontowych i podatku vat oraz zakupów inwestycyjnych.
W ramach pozostałych dochodów Szkoła Podstawowa Nr 5 z tytułu prowadzenia nauki pływania osiągnął kwotę zł 54.328,87.
Rozdział 80110
Uzyskane dochody określone w art. 223 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy o finansach publicznych:
1/ darowizny w postaci pieniężnej na rzecz jednostek budżetowych w kwocie zł 2.226,01
zrealizowano zgodnie z zapisami w akcie darowizny - na doposażenie kuchni
w Gimnazjum Nr 5.
Pozostałe uzyskane dochody określone w uchwale Rady Miasta Nr LIII/1019/10 z dnia
28 października 2010 r. oraz uchwały Rady Miasta Nr III/11/10 z dnia 30 grudnia 2010 r.
w sprawie określenia jednostek budżetowych gromadzących dochody na wydzielonym rachunku bankowym, źródeł tych dochodów i ich przeznaczenia oraz sposobu i trybu sporządzania planu finansowego dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku i wydatków nimi finansowanych, dokonywania zmian w planie oraz ich zatwierdzania, zostały wykorzystane na sfinansowanie wydatków bieżących mających na celu poprawę warunków realizacji ustawowych i statutowych zadań jednostek budżetowych i poprawę standardu usług, na przeprowadzanie remontów użytkowanego mienia oraz na finansowanie wydatków bieżących, w szczególności wydatków związanych z zakupem materiałów i wyposażenia,
mediów, usług remontowych i podatku vat.
Pozostałe uzyskane dochody ewidencjonowane w § 0970 to w szczególności prowizje uzyskane od podmiotów gospodarczych, współorganizowanie imprez w MDK Batory.
INFORMACJA O WYSTĄPIENIU ZOBOWIĄZAŃ WYMAGALNYCH
W zakresie placówek obsługiwanych przez ZEFO, zgodnie ze sprawozdaniem Rb-Z
za 2017 r. nie wystąpiły zobowiązania wymagalne.
INFORMACJA O NIEŚCIĄGNIĘTYCH NALEŻNOŚCIACH
W zakresie placówek obsługiwanych przez ZEFO, wielkości nieściągniętych należności pokazuje poniższe zestawienie:
Informacja dotycząca kwot należności wymagalnych wykazanych
w sprawozdaniu zbiorczym szkół - Rb-N za 2017 r.
Placówka Tytułem Dochody budżetowe WRD Razem dochody
SP Nr 01 wpłaty za żywienie 2 469,94 2 469,94
SP Nr 02 wpłaty za żywienie 1 907,11 1.907,11
SP Nr 05 wpłaty za żywienie
nauka pływania 7 696,40 3 962,08 11 982,48
wynajem 324,00
SP Nr 10 wpłaty za żywienie 468,00 468,00
SP Nr 12 wpłaty za żywienie 1 470,95 1 470,96
Wynajem 0,01
SP Nr 13 wpłaty za żywienie 1 260,44 1 848,65
wynajem 588,21
SP Nr 14 wpłaty za żywienie 437,54 437,54
SP Nr 17 wpłaty za żywienie 282,33 1 844,74
wynajem 1 482,41 80,00
SP Nr 18 wpłaty za żywienie 72,00 72,00
SP Nr 21 Wpłaty za żywienie 0,15 21,75
Wynajem 21,60
SP Nr 24 wpłaty za żywienie 3 398,94 3 424,94
Duplikaty 26,00
SP Nr 25 wpłaty za żywienie 161,00 161,00
SP Nr 29 wpłaty za żywienie 885,05 3 270,55
wynajem 2 385,50
SP Nr 32 wpłaty za żywienie 469,00 469,00
SP Nr 33 żywienie 724,62 724,62
SP Nr 38 wpłaty za żywienie 641,00
837,80
wynajem 196,80
SP Nr 39 wpłaty za żywienie 1 385,55 1 385,55
Razem: 24 513,81 7 558,20 32.072,01
W trakcie 2017 r. placówki dokonały umorzenia należności wymagalnych:
- na które w latach wcześniejszych dokonano odpisu aktualizującego, tj.:
SP Nr 25 2.625,00
- bez wcześniejszego odpisu aktualizującego, tj.:
SP Nr 13 641,52
W każdym przypadku w celu ściągnięcia należności były podejmowane takie działania, aby koszty postępowania nie przekraczały kwoty należności.